Po úspěšném Perverzním průvodci filmem se slovinský filozof Slavoj Žižek, obdařený nespoutaným intelektem a specifickým smyslem pro humor, vrací v neméně zábavné filmové smršti. Tentokrát podrobí své břitké analýze nejen slavná díla světového filmu, ale i reklamy, klipy a hudební skladby.
Po šesti letech se Slavoj Žižek, slovinská filozofická popstar, vrací ke spolupráci s režisérkou Sophií Fiennesovou. Zatímco v Perverzním průvodci filmem se soustředili na filmy jako prostředek k externalizaci skrytých lidských tužeb, tentokrát hledají ideologický podtext v rozmanitém spektru kulturních produktů naší doby. Ve své nadmíru zábavné přednášce Žižek neopomenul ani filmy – odhaluje skryté významy v dílech slavných, jmenujme Mechanický pomeranč či Titanic, i ve snímcích pozapomenutých. S ideologickými obsahy se v životě potýkáme neustále, a proto se záběry z filmů střídají s reklamami, propagandistickými klipy i úryvky hudebních skladeb. Žižek, čerpaje z neomarxismu a psychoanalýzy tak, jak je mu to bytostně vlastní, doplňuje jednotlivé příklady svými vtipnými postřehy a originálními úvahami, které nám předkládá z kulis v duchu právě probírané ukázky. Výsledkem je cinefilní smršť nabitá nespoutaným intelektem i svěžím humorem.