Nový život
Otec opouští svou ženu a šest dětí a jeho syn, dokumentarista Adam Oľha, zůstává s kamerou v ruce posledním mužem v rodině. Mimořádně citlivá kronika využívá jak velmi intimních záběrů rodinného života, tak pestré hudební složky a představuje jeden z nejpozoruhodnějších českých dokumentů poslední doby.
Otec režiséra Adama Oľhy, toho času rektor Akademie umění v Banské Bystrici, se rozhodl opustit svou ženu, jinak populární slovenskou herečku Janu Oľhovou, a jejich šest potomků a začal žít s novou partnerkou. Ještě předtím předal svému synovi kameru a zodpovědnost za rodinnou kroniku. Jakkoliv je snímek v jádru osobní zpovědí, daří se režisérovi dosahovat univerzálnějšího sdělení, nejen pokud se týče zajímavých odhalení o problémech i síle rodinné pospolitosti. Také díky citlivému zapojení hudebního doprovodu zde předměty a vzpomínky, jinak vázané na konkrétní osoby a jejich soukromé zážitky, nabývají obecnějších hodnot, stejně jako fotografie vyjevují o zachycených objektech více, než by se na první pohled zdálo. Navzdory zřetelné melancholii není snímek ani trochu plačtivý a dokáže nacházet přesahy i ve scénách, kdy rodinní příslušníci „hrají" při natáčení home videa na kameru.