Dlouhá loučení
Něžný příběh mateřské lásky stárnoucí překladatelky k dospívajícímu synovi, který se svá milostná zklamání a matčinu přespříliš dusivou péči rozhodne vyřešit útěkem do svobodného světa romantických výprav otce archeologa, který rodinu kdysi opustil. Rozjitřenost hrdinů a neschopnost komunikace, která postavy přes vzájemnou lásku sužuje, hluboce roztrpčila cenzurní orgány. Stejně jako Krátká setkání byla i co do výpovědi a poetiky volně navazující Dlouhá loučení zakázána, a dokonce určena ke zničení, jemuž unikly jen tři kopie. Němá verze s titulky pro hluchoněmé, kterou vlastnila představitelka hlavní role Zinaida Šarková, pak putovala po soukromých projekcích, kde její nezvyklou podobu někteří přijali jako autorskou vynalézavost. Podmanivá teatrálnost Zinaidy Šarkové, podtržená přirozeně působícím nehercem Olegem Vladimirským, založila základní hereckou dichotomii autenticity a stylizovanosti ve všech následujících režisérčiných filmech. Film bude v Česku poprvé promítán v digitálně restaurované kopii.