Expedice na konec světa
I v dnešní době, kdy máme neochvějný pocit, že jsme poznali každý kout naší planety, nalezneme na světových mapách bílá místa. Úplně neprobádaná je i severovýchodní část Grónska, vyjma krátkého severského léta po celý rok uvězněná za nekonečnými masami ledu. A právě do oblasti majestátních fjordů a plovoucích ledových chrámů se vydává netradiční expedice – námořníci bok po boku s geografy, biology, kreslíři a fotografy tvoří rozmanitou posádku mohutného trojstěžníku, který pátrá po tajemstvích ukrytých na samém konci světa. Snad je to setkání s neznámem, nebo možná úchvatné přírodní scenerie, které v účastnících výpravy podnítí chuť podělit se o vlastní neotřelé úvahy o moderní civilizaci. Režisér Daniel Dencik, který celé epické dobrodružství zaznamenal, dal vzniknout obrazově uhrančivé a jemným humorem oplývající dokumentární eseji, která se od své podzimní premiéry promítala na více než desítce světových festivalů.