I v současné Evropě můžeme nacházet lidi praktikující přírodní rituály, jak dokazuje experimentální film usilující o to, aby dostal diváka do stavu zostřeného vnímání přírody, respektive toho, co se odehrává na plátně. Do transu umí dostávat nejen šamani z Latinské Ameriky nebo Afriky, ale i ti evropští – anebo magie filmu.
Nejen Latinská Amerika či Afrika mají svou tradici šamanismu. Atropa nás převede do světa šamanů, kteří působí v Evropě, nikoliv však s dokumentující konkrétností, ale v náladách. Ač snímek začíná přesným záznamem rituálu v lesním potoce, je tato sekvence jen jakýmsi nádechem před uhrančivou sérií fragmentů z přírody. Abstraktní a magický tvar filmu za pomoci ambientní hudby ponouká k zostřenému vnímání toho, co se před námi odehrává. Režisér poukazuje nejen na západní kulturou přehlížené mechanismy přírody, ale i poklidný rytmus času, který má potenciál vlévat do žil současné civilizace klid.