Režisér Vitalij Manskij se vydal po trase transsibiřského plynovodu s cílem zjistit, jak se žije obyčejným lidem v jeho bezprostřední blízkosti. Vizuálně propracovaná road-movie, výmluvně ilustrující absurdní všednodennost dnešního Ruska, je zároveň zneklidňujícím portrétem plynovodu, na němž je závislá většina Evropy.
Podle tvrzení Vladimira Putina pochází polovina ruského státního rozpočtu z ropného a plynárenského průmyslu. V případě zemního plynu se stala zásadním milníkem stavba potrubí Urengoj-Pomary-Užhorod, která v roce 1983 spojila zásoby zemního plynu západní Sibiře s jeho evropskými spotřebiteli. Renomovaný ukrajinský dokumentarista Vitalij Manskij se vydal po trase plynovodu se snahou zjistit, jak se žije obyčejným lidem v jeho bezprostřední blízkosti. Výlov zamrzlé sibiřské řeky plné mrtvých ryb, svatba v oprýskané panelákové budově v Chabarovsku, pravoslavná mše v odstaveném železničním vagonu, psí bouda z vyřazené pračky či vzývání ideálů komunismu spojené s nespokojeností se současnými poměry a obavami z nejisté budoucnosti výmluvně ilustrují často absurdní všednodennost dnešního Ruska. Vizuálně propracovaná road-movie je zároveň zneklidňujícím portrétem legendárního transsibiřského plynovodu, na němž je stále závislá většina Evropy.