Velká nádhera
Dámy z lepší společnosti i z polosvěta, intelektuálové, politici i památky, vše pozorováno vědoucím pohledem Jepa Gambardelly, novináře a autora jediného románu. Zestárlý světák v podání Toniho Servilla zná v Římě kdejaké tajemství, ve vlastním životě se však těžko vyzná. Řím, jak se jeví Paolu Sorrentinovi půl století po Sladkém životě. Tak úchvatný, že z jeho krásy může i puknout srdce.
Novinář a autor jediného románu Jep Gambardella, nonšalantní král mondénních večírků, jiskřivě ironický glosátor a neúnavný svůdník, slaví pětašedesáté narozeniny. Zestárlý světák žijící na dosah Kolosea, zdá se, zná jako jeden z mála tajemství Říma, věčného města ponořeného do stínů grandiózní minulosti. Oslnivá, leč vyprázdněná metropole, v jejímž centru se elegantním krokem pohybuje, však jako by odrážela prázdnotu a absenci smyslu jakéhokoli konání Jepa i jeho suity, bytostí uléhajících ke spánku až za úsvitu. On sám si začíná klást otázky, kterými se dosud nezabýval. Skrz ironickou masku začíná prosvítat znechucení druhými i sebou samým... Čekání na každý další film Paola Sorrentina, jednoho z nejzajímavějších tvůrců současnosti, se podobá čekání na drogu, jejíž účinky skýtají neodolatelnou a jitřivou kombinaci krásy a smutku. Opojná existenciální freska s nádechy groteskna, která patřila k vrcholům nedávného festivalu v Cannes, komunikuje na vzdálenost půlstoletí s dílem Federica Felliniho. V hlavní roli jako vždy skvělý a zároveň opět něčím nový Toni Servillo.