Čtyři postavy, zastupující různé kouty Číny a různé vrstvy současné společnosti, čtyři příběhy převzaté z reality. Drastické scény násilí jako reakce na příkoří nebo jako projevu bezmocného hněvu vůči bezpráví a ostudným jevům ve společnosti, mezi něž nejčastěji patří nevyhladitelná korupce. Světově proslulý režisér Zhang-Ke získal letos v Cannes cenu za scénář.
Když všechny pokusy zamezit korupci v obci a ve správě dolu ztroskotají a všeobecný hněv a zoufalství z bezmoci dostoupí vrcholu, odhodlá se horník Dahai k činu a postřílí všechny viníky. Dělník Santer, hledající po kraji na motorce práci, přijde na to, že nejmocnějším prostředníkem dohody je jeho střelná zbraň. Mladá recepční v lázních se tak dlouho marně brání obtěžování bohatým zákazníkem, až v sobě, ke svému úžasu, objeví schopnost vraždit. Chlapec z venkova, ponižovaný všude, kde dostane práci, už jednoho dne nemůže dál a sáhne ke krajnímu řešení. Čtyři postavy, čtyři příběhy, jež vycházejí ze skutečných událostí. Film, který šokoval v Cannes scénami násilí, ale vzbudil úctu přítomných kritiků, je podle tvůrce odrazem situace sociální nerovnosti v současné Číně a rostoucího napětí, jež pramení z marnosti jakýchkoliv pokusů o nápravu korupce a dalších tíživých problémů. Současně ale autor porotou vyznamenaného scénáře shledává, že stále častější projevy násilné individuální pomsty nesouvisejí jen s politikou, ale patrně i s přirozeností člověka a jako takové by měly být zkoumány.