XL
Z poslance Leifura se stala lidská troska. Nekonečné večírky, kocoviny, sexuální eskapády a drogová opojení mu nahlodaly život až na kost. Jak dopadne poslední party před jeho nástupem do protialkoholní léčebny? Expresivní a vysoce osobitý film se převtěluje v delirickou noční můru plnou nadsázky.
Život poslance Leifura se ocitl v troskách. Rodina chorobného pijana, žrouta a sukničkáře se rozpadla, svou dceru téměř nevídá. Přítomnost halí neprostupný lihový opar, minulost se ztrácí v těžkých kocovinách. Leifur prožívá jeden velký večírek v neustálé touze spatřit dno další lahve a další obnažený ženský klín. Poté, co ztropí veřejný skandál, nutí jej premiér k nástupu do protialkoholní léčebny. Je čas uspořádat velkolepou rozlučkovou party… Režisér Marteinn Þórsson se nepokouší o psychologickou studii ani o tradiční drama. Místo toho sází na silnou stylizaci a nadsázku, když nám předkládá jen karikované črty postav. K drásavému diváckému zážitku přispívá jedinečná, zdánlivě neuspořádaná vyprávěcí forma. XL je proudem vysoce expresivních sekvencí, z nichž problikávají útržky zkaženého světa, zabydleného vyhořelými zoufalci a hyenami. Středem dění bezvládně pluje Leifur, kterého plně ovládli alkoholoví démoni.