Comeback
Několik let v „base" vás změní. Pro Mira a Zlatka, dva slovenské trestance, už svět „tam venku" pomalu ztratil svou lákavou vůni. „Člověk se musí převychovat sám, oni tě nepřevychovají," říká jeden z nich. Bude mít cesta za vysněnou svobodou šťastný konec, nebo nás dovede zpět do posmutnělé cely?
Život v „base" vás změní; když po patnácti, dvaceti letech konečně opustíte zdi přísně střežené slovenské věznice, není snadné se doširoka rozevřené svobody nezaleknout. Zvláště pokud víte, že na vlastní nohy se nepostavil nikdo z vaší cely. Sice můžete najednou získat všechno, ale ve skutečnosti nemáte nic – peníze, práci, přátele ani rodinu. Dlouhé roky v žaláři pokroutily všechny vaše představy. Nakonec i svět „tam venku" se změnil k nepoznání… Talentovaný slovenský dokumentarista zachytil smutné osudy Mira a Zlatka, dvou mužů, jejichž životy se v nápravném zařízení zcela rozdrolily. Šance na návrat do společnosti je pro ně mizivá, neboť jak říká jeden z protagonistů: „Člověk se musí převychovat sám, oni tě nepřevychovají." Na konci vizuálně silného snímku o vině, smysluplnosti trestů a důvodech recidivy si klademe otázku, zda někteří trestanci nenalézají útočiště a domov už jen ve své posmutnělé cele.