I Origins
Michael Pitt, Astrid Bergès-Frisbeyová a Brit Marlingová v romantickém dramatu s prvky sci-fi režiséra Mikea Cahilla (Another Earth). Setkání s tajemnou kráskou zcela změní život mladému molekulárnímu biologovi, který je fascinován lidským okem. O několik let později učiní nečekaný objev, který zpochybní jeho dosud neotřesitelnou víru ve vědu.
Mike Cahill, jedna z nejzajímavějších postav současného amerického nezávislého filmu, vypráví příběh mladého molekulárního biologa Iana Graye, zcela pohlceného studiem vývoje lidského oka. Setkání s tajemnou kráskou dá životu zarytého stoupence vědy dosud nepoznaný směr. O několik let později učiní Gray spolu s kolegyní Karen nečekaný objev, který zpochybní jeho dosud neotřesitelnou víru ve vědu a jeho skepticismus vůči mystickým silám. Potvrdit či vyvrátit novou teorii však může jen cesta na druhý konec světa. Michael Pitt, Astrid Bergès-Frisbeyová a Brit Marlingová ztvárnili hlavní role v romantickém dramatu s prvky sci-fi, který na letošním festivalu Sundance oslovil jak kritiky, tak diváky. Nebezpečné manévrování v teritoriu velkých idejí Cahill zvládá s citlivou elegancí a jemnou lyričností. Na opojné a spiritualitou prodchnuté vizuální stránce jeho snímku se nezanedbatelnou měrou podílel kameraman Markus Förderer (Výheň, 2011).