45 let
Každé manželství je plné historie. To Geoffa a Kate má navíc svou prehistorii, jež se vynoří týden před oslavou výročí jejich svatby. Vynese na povrch pochybnosti o zdánlivě ideálním vztahu. Na konci týdne možná nebude co slavit. Intenzivní drama oceněné za herecké výkony na letošním Berlinale.
Každé dlouholeté manželství je plné historie. Manželství Geoffa (Tom Courtenay) a Kate (Charlotte Ramplingová) má navíc svoji prehistorii a tajemství spojené s Geoffovou první láskou, jež se vynoří týden před oslavou pětačtyřicátého výročí jejich svatby. Jediný dopis dá do pohybu emoční domino i pohřbené pocity a vynese na povrch pochybnosti v základech zdánlivě ideálního vztahu. Na konci týdne možná nebude co slavit. Podobně jako Michael Haneke v Lásce (2012), Haigh bez sentimentu a s enormní vnímavostí pro komplexitu vztahů studuje letité pouto páru, v němž je druhou stranou láskyplné péče rutina. Režisér tonálně ztišený film, vycházející z povídky básníka Davida Constantina, buduje s napětím thrilleru. Za pastorální krajinou se tiše odvíjí drama o žárlivosti, odpuštění a smíření se s osamělostí i minulostí. Oba představitelé hlavních rolí získali Stříbrného medvěda na MFF v Berlíně.