Divoký západ v extrémně pomalém tempu a téměř malířských kompozicích. Debut britského režiséra Johna Macleana Slow West o pátrání po velké lásce v Coloradu 19. století je ovlivněn stejnou měrou Sergiem Leonem, Samem Peckinpahem i americkými krajináři. Snímek získal Cenu poroty na festivalu Sundance.
První láska a americký západ – dvě velká témata a dva velké mýty – se splétají v revizionistickém westernu Slow West. Westernové paradigma coby základ vyprávění o hledání americké identity je přenesené do příběhu o hledání lásky a sebe sama. Šestnáctiletý skotský aristokrat nestopuje v prériích „rudokožce“ či utečence před zákonem, ale dívku svých snů. Pomoc mu nabídne kovboj, který ale sleduje svůj vlastní cíl a testuje mladíkovo setrvání „ve víře“ v lidskost coby ideál a v cit coby jeho míru. Žánrově hybridní a výrazně stylizovaný debut je ovlivněn stejnou měrou Sergiem Leonem, Samem Peckinpahem i americkými krajináři. Gesta obdivu ale vysílá i směrem k Jeanu-Lucu Godardovi a „amour fou“. Dekorativnost mizanscény přitom kontrastuje s nebezpečím, jež se v krásách scenerie skrývá a dává vyniknout rozporu mezi naivitou hrdiny a realitou. Výsledný příběh ale nakonec nečekaně není ani o ztrátě nevinnosti, ani o ztrátě iluzí.