Scenárista, kameraman, herec a režisér Gaspar Noé (1963, Buenos Aires) si pověst kontroverzního umělce vysloužil již na počátku své kariéry krátkým filmem Carne (1991) a jeho volným celovečerním pokračováním Sám proti všem (Seul contre tous, 1998). Obě díla jsou spojena bezejmennou postavou koňského řezníka, přehnaně fixovaného na svou dospělou retardovanou němou dceru, kterou je schopen bránit před světem za použití brutálního násilí. Krátkým úvodem pak řezník vstupuje i do dalšího režisérova počinu Zvrácený (Irréversible, 2002), v němž excelují Monica Bellucciová a Vincent Cassel. Stejně jako tři již zmíněné tituly měl i následující celovečerní počin Vejdi do prázdna (Enter the Void, 2009) premiéru na festivalu v Cannes. Kromě filmů je Gaspar Noé autorem mnoha videoklipů. Video ke skladbě Protège moi skupiny Placebo nebylo pro svou explicitnost nikdy odvysíláno.