Oběti a vrazi
Sourozenci Mirek a Jana vyrůstají společně v městečku Polička. Vražda nenáviděného otce, inscenovaná jako nehoda, ještě zpevní jejich úzké citové pouto. Starší, dominantní sestra v průběhu let ztrácí nad bratrem vliv, který jí dovoloval hravě likvidovat všechny jeho pokusy o milostné vztahy. Jana hledá východisko z pocitů viny a maloměstské nudy v divokých výletech do Prahy a nakonec se provdá za lékaře Josefa. Ztrápený introvert Mirek zase hledá útěchu u osamělé servírky Olgy. Ani potom se však sourozenci spjatí trýznivou incestní láskou nepřestávají vzájemně mučit, což nakonec vyústí v tragédii. Vyprávění s hitchcockovsky laděným žánrovým přesahem se odehrává ve dvou časových rovinách – v 70. letech, kdy protagonisté procházejí bouřlivým obdobím dospívání, a v 90. letech, kdy se jejich léty pokřivené povahy naposled dostávají do osudového konfliktu. Nadčasový kontrast k dramatickému příběhu hrdinů tvoří hudba Bohuslava Martinů, který vyrůstal právě v Poličce.