Autoři kombinují anekdotické příhody s výlety do jiných časových dimenzí, aby tak ironizovali motivy nejproslulejších travičských afér. Příběh herce Olega, jemuž soused Arnold odloudí manželku Káťu, se po Olegově setkání s Prochorovem mění ve fantasmagorii. Elegantní stařík začne žárlivci našeptávat způsoby, jak otrávit nevěrnici a poté i chamtivého Arnolda a tchyni, jeho teoretické lekce doprovázejí názorné instruktáže. Ožívají v nich causy z antiky, zločinné dění kolem papeže Alexandra VI. a jeho syna Cesara Borgii. S oběma se Oleg seznamuje na značně frivolním karnevalu travičů všech národů a dob. Právě mezi nimi by měl po provedené vraždě získat svou nesmrtelnost i on. Ve skutečnosti ale Oleg dojde štěstí po boku Arnoldovy bývalé manželky Zoji. Poté jako herec uspěje v roli Cesara Borgii, jehož osudy mu zprostředkoval Prochorov. Ten se na stará kolena odstěhuje na Krym a stane se ukrajinským občanem.