Vše o mém otci
Mladý norský režisér Even Benestad natočil sugestivní portrét vlastního otce, uznávaného maloměstského chirurga Esbena Benestada, jehož druhou, transvestitní identitou je příležitostná herečka a sexuální terapeutka Esther Pirelliová. Sympaticky otevřený snímek citlivě odkrývá trauma jedné neobyčejné norské rodiny.
Esben Benestad provozuje vlastní chirurgickou praxi v malém norském městečku, napsal dvě knihy na téma sexuální výchovy a přispívá sloupky do časopisu pro pány. Příležitostná herečka a sexuální terapeutka Esther Pirelli představuje lékařovu druhou, transvestitní identitu. Mladý norský režisér Even Benestad natočil sugestivní portrét vlastního otce, nepostrádající však odstup prostřednictvím jemné ironie a otázek „na tělo“. Kombinací archivních rodinných snímků a videozáznamů rozhovorů s otcem a ostatními příbuznými vytvořil osobní mozaiku pocitů, názorů a reakcí, doplněnou Evenovými převlékacími rituály, hádkami a stylizovanými výjevy. Zachytil historii jedné neobyčejné rodiny, kde vedle nekonvenčního otce stojí současná manželka, bezvýhradně jej podporující ve všech aktivitách. Zato bývalá žena, dcera a syn navzdory lásce a úctě nemilosrdně útočí na kontroverznost otcova chování, v zarputilé snaze dobrat se vysvětlení událostí, které minulé čtvrtstoletí prožívali. Film zaujme sympatickou otevřeností a citlivým humorem jako lékem na rodinná traumata.