Kedma
Píše se začátek roku 1948. K břehům míří stará nákladní loď Kedma, na jejíž palubě se tísní stovky Židů z různých koutů Evropy, kteří se chtějí usadit v nové zemi. Vzápětí po vyhlášení státu Izrael vypuká jedna z mnoha arabsko - izraelských válek. Jen někteří z uprchlíků přežijí...
Píše se začátek roku 1948. Blíží se rozhodující střetnutí mezi Židy a Palestinci. K břehům míří stará nákladní loď Kedma, na jejíž palubě se tísní stovky Židů z různých koutů Evropy. Válku přežili v ghettech, uprchli z transportů a chtějí za každou cenu uniknout z Evropy do „země zaslíbené“. Na pláži čeká na příjezd lodi Mussa, velitel podzemní polovojenské židovské organizace Palmach., ale i britští vojáci, kteří mají za úkol židovské přistěhovalce zajmout a odeslat zpět. Po krvavé přestřelce se část uprchlíků z Kedmy uchýlí do nedalekých hor. Následuje strastiplná cesta, při níž se uprchlíci připojí ke konvoji, který směřuje do obleženého Jeruzeléma. Získávají zbraně a zúčastní se útoku na arabskou vesnici, jejíž obránci blokují konvoji cestu. Mnoho z uprchlíků, kteří doufali, že po válečných hrůzách najdou v Palestině nový domov, v boji umírá. Nicméně se jim podaří uvolnit cestu a konvoj se zásobami může pokračovat v cestě do Jeruzaléma.