Je léto roku 1968. Chorvatské městečko Osijek, ležící na řece Drávě, nevnímá události otřásající světem či Jugoslávií. Žije jen přípravami na velký juniorský veslařský závod, který má zahájit sám Josip Broz Tito. Hrdinou a vítězem se má stát sedmnáctiletý Tomo, velký sportovní talent. Stane se však pro něj prvním, velmi těžkým životním zápasem.
Je léto roku 1968. Chorvatské městečko Osijek, ležící na řece Drávě, vůbec nevnímá události otřásající světem či zbytkem Jugoslávie. Chystá se tu juniorský veslařský závod, který má zahájit sám soudruh Josip Broz Tito. Hrdinou se má stát sedmnáctiletý Tomo, největší veslařský talent a sportovní naděje Osijeku. Poněkud plachý a stydlivý chlapec věnuje veškeré úsilí přípravě mimo jiné i proto, že mu to s děvčaty nejde. Nikdo však ani netuší, že má těžkou zdravotní indispozici, kterou dlouho tajil i před lékaři. Po náhlém kolapsu se Tomo ocitne v nemocnici a jeho start je vážně ohrožen. Místní organizátoři, ale hlavně straničtí funkcionáři neváhají použít jakýkoliv prostředek, jen aby mladík usedl do skifu a zvítězil. Naléhají na doktory, zdravotní personál, ale hlavně na nešťastného Tomu. Situace se stane neudržitelná, když mu před očima zatknou otce, protože je údajně politicky nespolehlivý. V ten slavný den se k Osijeku skutečně blíží Modrý vlak, kterým maršál Tito cestoval. Nezastaví tu, jen projede. A ti všichni, kteří ho přišli pozdravit, zahlédnou jen rukáv uniformy a bílou rukavici na ruce, která jim kyne z okna.