Rok ďábla
Mystifikačně laděný příběh přátelství Jaromíra Nohavici a jeho kolegy Karla Plíhala a jejich setkání se skupinou Čechomor pojal autor jako vyprávění odehrávající se částečně v protialkoholní léčebně, částečně v povrchovém dole, hlavně však na autentických koncertech a v jejich zákulisí.
Inspiraci k originální mystifikaci navazující na vlastní oceňované snímky Visací zámek 1982 - 2007 (1993) a Mňága - Happy End (1996) našel jeden z divácky nejúspěšnějších českých režisérů Petr Zelenka při společném koncertu českého písničkáře Jaromíra Nohavici a skupiny Čechomor. Biograficky laděný příběh přátelství Nohavici a jeho kolegy Karla Plíhala a jejich setkání s Čechomorem pojal autor jako vyprávění odehrávající se částečně v protialkoholní léčebně, částečně v povrchovém dole, hlavně však na koncertech a v jejich zákulisí. Důležitou roli ve vyprávění o přátelství, zázracích a andělských i ďábelských pokušeních hrají i dva cizinci - fiktivní nizozemský dokumentarista Jan Holman a dirigent opery v Sydney a bývalý zpěvák britské skupiny Killing Joke, Jaz Coleman. Tyto postavy "zvenčí" otevírají domácky bizarní, kamarádský prostor filmu světu a umisťují jej do (možná neméně) bizarních kontextů.