Jaké různé podoby může mít rodina? Odjezd rodičů na exotickou dovolenou je katalyzátorem událostí, které ovlivní hlavně jejich dvě dospívající děti, jimž se do Prahy z indonéských ostrovů přestanou ozývat. Černohumorné drama ironizuje „rodinné filmy“ a konstantně znejisťuje ve směru, jakým se bude ubírat.
Není rodinný film jako Rodinný film. Režisér slovinského původu a absolvent pražské FAMU Olmo Omerzu názvem svého snímku ironizuje žánr rodinné selanky a z mnoha stran zkoumá jednu dobře situovanou pražskou rodinku. Katalyzátorem událostí je odjezd rodičů na exotickou dovolenou. Vezmou si psa a doma nechají dvě dospívající děti, s nimiž komunikují, najednou se ale z indonéských ostrovů přestanou ozývat… Rodina se tak v Rodinném filmu v různých momentech znovu skládá, redefinuje a její příslušníci vlastně mění role. Unikavá je i samotná struktura černohumorného dramatu, která znejisťuje diváka v tom, jakého motivu se chytnout či z perspektivy jaké postavy bude děj posouván. A že tou postavou může být i pes. Rodinný film svou absencí klasického exponování událostí vlastně říká, že v životě se malé i velké věci dějí naprosto neočekávaně a že jen máloco můžeme skutečně ovlivnit.