Já, Mattoni - Vídeňské líbánky
Hned po svatební noci jede Heinrich Mattoni do Vídně, kde půjde o všechno. Mladý obchodník totiž bude muset ukázat, že je skutečně člověkem schopným proměnit vodu ve zlato… Výpravné drama je zároveň třetí epizodou seriálu Já, Mattoni o zakladateli proslulé stáčírny vod. Po projekci následuje masterclass Marka Najbrta o tvorbě tohoto historického seriálu (nebude tlumočeno do angličtiny).
Historický seriál České televize se ve třinácti epizodách zaměřuje na život Heinricha Mattoniho, zakladatele světově proslulé stáčírny minerálních vod. Ve třetím díle s názvem Vídeňské líbánky se mladý Mattoni (David Švehlík) vydává do Vídně na svoji úplně první obchodní cestu. Jde o hodně. Vlastně o všechno. Musí dokázat nejen svému otci a tchánovi, ale i sobě, že je skutečně člověkem schopným proměnit vodu ve zlato… Jak se ale prosadit v tak jiném a složitém světě? Výpravné drama, které zamíří na obrazovky na podzim, začíná v 1. polovině 19. století a končí v roce 1910 – obsáhne tak legendární období „šťastného světa“, kdy byly hrůzy válek ještě daleko a kdy Heinrich Mattoni bojoval o úspěch jak v profesním, tak v soukromém životě. Seriál obsazený předními českými herci se odehrává i na karlovarských kolonádách nebo v lázních Kyselka. Po projekci následuje masterclass Marka Najbrta o tvorbě tohoto výpravného historického seriálu.