Je to jen konec světa
Louis se vrací po letech domů, aby oznámil matce a dalším členům rodiny, že brzy zemře. Doma je ale uvítán jinak, než si představoval: spíš než v rodině se ocitl v klubku zmijí, kde všichni mluví a nikdo nikoho neposlouchá. Adaptace hry J.-L. Lagarceho vynesla Xavieru Dolanovi v Cannes Velkou cenu.
Po několikaleté nepřítomnosti se spisovatel Louis vrací do rodných míst, aby nejbližším příbuzným sdělil, že ho záhy čeká neodvratná smrt. Uvítání v rodinném kruhu je ale jiné, než si představoval. Matka, mladší sestra a hlavně starší bratr jsou příliš zaujati každý sám sebou a vlastními, byť třeba malichernými pocity frustrací natolik, že ani nevnímají jeden druhého. Tím méně lze očekávat, že si budou návrat ztraceného syna vykládat jinak než jako jeho snahu pochlubit se vlastními úspěchy. Každý nalézá důvod Louisovi v souvislosti s minulostí něco vyčítat a čas tak ubíhá v hádkách a trpkém osočování přes hostovy snahy o smíření. Sedmadvacetiletý Kanaďan Xavier Dolan se po nedávno v Cannes vyznamenaném filmu Mami! (Cena poroty 2014) vrátil do její soutěže s adaptací hry ceněného francouzského dramatika Jeana-Luca Lagarceho (1957–1995), pro niž si zajistil vynikající herecké obsazení. Přes kontroverzní přijetí ze strany kritiky odjelo tentokrát „zázračné dítě filmu“ z Cannes s Velkou cenou, druhým nejvyšším oceněním.