Nespatřené
Zpráva o světě nevidomých dětí z pražské školy Jaroslava Ježka pro zrakově postižené, které začaly fotografovat. Jsou to právě jejich fotografie, jež pomáhají vytvářet nové mosty mezi dvěma ostrovy našeho světa: mezi nespatřeným a viděným.
Film přibližuje svět nevidomých dětí z pražské školy Jaroslava Ježka pro zrakově postižené, které díky péči fotografky Daniely Horníčkové začaly fotografovat. Jsou to právě jejich fotografie, jež pomáhají vytvářet nové mosty mezi dvěma ostrovy našeho světa: mezi nespatřeným a viděným. Smysl této fotografické možnosti se však naplňuje jedině tehdy, dojde-li k vykročení z obou stran. Ač se film zaměřuje spíše na stránku rozličných motivací a zkušeností nevidomých fotografů, sám proces natáčení se stává předmětem fascinujícího audiovizuálního dialogu autorů s jejich světem. Způsob spoluúčasti, k níž tento vitalistický film vybízí, je prost jakéhokoli sentimentu a vedle svého lidského rozměru přivádí v celkovém důsledku také k otázkám po znovunalézání významů tak často zaměňovaných slov: vytvořit, natočit, vyfotografovat.