Slepá
Svižně natočený portrét ženy, pro niž ztráta zraku znamená umocnění její kreativní imaginace. Skvělá režijní prvotina scenáristy Eskila Vogta si podržela řadu sofistikovaných a sebereflexivních prvků, které uplatnil při své dřívější spolupráci s režisérem Joachimem Trierem. Debutant si našel svůj rytmus, podřizující se proměnlivým náladám, dráždivý a strhující.
Svižně natočený portrét ženy, pro niž ztráta zraku znamená umocnění její kreativní imaginace. Prvotina scenáristy Eskila Vogta si podržela řadu sofistikovaných prvků, které uplatnil při své dřívější spolupráci s režisérem Joachimem Trierem. Představitelka hlavní role Ellen Dorrit Petersenová zde dostává příležitost naplno projevit svůj herecký talent, přestože její postava tráví značnou část filmu vysedáváním u psacího stolu. Vytváření fikčních světů jí totiž umožňuje vyvolávat si v duchu obrazy toho, co nemůže spatřit vlastníma očima. Podobně jako v Repríze se zde projevuje Vogtova hluboká fascinace psaním a jeho potenciálem sloužit střídavě jako prostředek k úniku ze skutečnosti, k jejímu zástupnému prožívání, k dosažení katarze i k sebepoznávání. Hrdinčina rozpoložení jsou důmyslně vizualizována – lokace a prostředí (dokonce i pohlaví jedné z postav) se na plátně mění v souladu s tím, jak se proměňují v jejích představách.