Nevidomý učitel Ian přijíždí do renomované internátní školy zasvětit stejně handicapované studenty do umění prostorové orientace. Nekonformní výuka je brzy nadchne, touha poznat stále víc s sebou ale přináší i neradostná zjištění. Poetický snímek o nezměrné představivosti, která probouzí ze světa věčné tmy.
Ve sluncem zalitém Lisabonu se za vysokou zdí schovává internátní škola, kam je pozván nevidomý učitel prostorové orientace. Jeho experimentální hodiny založené na principu echolokace naplní jednotvárné dny studentů vjemy, o nichž doposud neměli tušení. Nepoznaný svět, který se před nimi otevírá, je lákavým dobrodružstvím, spojeným nicméně se smrtelným riskem, což chápe nejen Eva, která díky Ianovi konečně překonala samotu, ale i vedení ústavu, jemuž jsou tyto nestandardní metody trnem v oku. Ve svém třetím celovečerním snímku dokázal Andrzej Jakimowski přenést na plátno poetiku vnímání nevidomých a veskrze filmově uchopit a prolnout dva zdánlivě protichůdné světy. Barvitost „temnoty“ přibližuje pomocí důmyslné palety zvuků a obrazů, čímž posouvá i vnímavost diváků k tomu, jak „uzřít“ jinými smysly. V tomto ohledu snímek těží i z mimořádně obtížného, a přesto naprosto přirozeného ztvárnění ústředních rolí Edwardem Hoggem a Alexandrou Marií Larou.