Když se nad tuctem míst na Zemi objeví obrovská pouzdra neznámého původu, vydávají se je prozkoumat špičkové vědecké týmy. Fyzik Ian Donnelly (Jeremy Renner) a lingvistka Louise Banksová (Amy Adamsová), kteří vedou americkou skupinu, spojují své síly, aby ukázali, že návštěvníci z vesmíru jsou hrozbou pro lidstvo jen tehdy, nedokážeme-li s nimi komunikovat. Nejoriginálnější sci-fi posledních let napevno zařadila Denise Villeneuvea mezi nejsledovanější režiséry současnosti.
Když se nad tuctem míst na Zemi objeví obrovská pouzdra neznámého původu, vydávají se je studovat špičkové vědecké týmy. Úmysly návštěvníků z vesmíru ale zůstávají nejasné a politickým představitelům světových mocností rychle dochází trpělivost. Nebylo by přece jen bezpečnější zvolit důrazné řešení, zbavit se cizorodých těles i jejich posádky nadobro a předejít tak globální krizi, k níž se schyluje? Fyzik Ian Donnelly (Jeremy Renner) a lingvistka Louise Banksová (Amy Adamsová), kteří vedou americkou výzkumnou skupinu, však spojují své síly, aby ukázali, že návštěvníci z vesmíru jsou hrozbou pro lidstvo jen tehdy, nedokážeme-li s nimi komunikovat. Nejoriginálnější sci-fi posledních let, která Denise Villeneuvea napevno zařadila mezi nejsledovanější režiséry současnosti, vypráví o nepřekonatelné síle sdíleného jazyka i o tom, jak snadno může strach z neznáma podnítit ukvapenou a neodůvodněnou agresi.