Sedící slon
Ve městě Manzhouli prý mají slona, který jak je den dlouhý, jen klidně sedí. Podivná zkazka o apatickém chobotnatci uvozuje famózně nasnímanou elegii, v níž se čtveřice zádumčivých hrdinů protlouká bezvýchodným dnem. Jedna z nejzásadnějších filmových událostí letošního Berlinale, potažmo celé aktuální festivalové sezony, uvedená v tamní sekci Forum, stranou boje o prestižní medvědy.
Ve městě Manzhouli prý mají slona, který jak je den dlouhý, jen klidně sedí. Těžko říct, zda dosáhl vzácného stavu vnitřní vyrovnanosti, nebo rezignoval na plnost žití… Podivná zkazka uvozuje jednu z nejzásadnějších filmových událostí letošního Berlinale, potažmo celé aktuální festivalové sezony, zařazenou do tamní sekce Forum, stranou boje o prestižní medvědy. Svíravý příběh o čtveřici zádumčivých hrdinů, kteří se protloukají jedním bezvýchodným dnem, zachycuje nehybnost trýzněných jedinců, společnou člověku i apatickému chobotnatci. Famózně nasnímaná elegie, první a zároveň poslední dílo čínského tvůrce, který si loni na podzim sáhl v nedožitých 30 letech na život.