Oči Orsona Wellese
„Můžeme tvůj příběh odvyprávět nově?“ oslovuje Mark Cousins Orsona Wellese a nahlíží ikonickou figuru filmu dvacátého století z téměř neznámého úhlu, jako autora stovek kreseb a maleb, k nimž získal exkluzivní přístup i díky Wellesově dceři Beatrice. Cousins koncipoval svůj nekonvenční portrét tvůrce Občana Kanea jako audiovizuální dopis vizionářskému umělci, jenž proslul mimo jiné bezbřehou představivostí.
Dobří filmaři jsou mimo jiné velkými cinefily, milovníky tvorby obdivovaných kolegů. Šindô natočil dokument o Mizogučim, Bogdanovich o Fordovi, Scorsese o Kazanovi. „Můžeme tvůj příběh odvyprávět nově?“ oslovuje Mark Cousins Orsona Wellese a nahlíží ikonickou figuru filmu dvacátého století z téměř neznámého úhlu, jako autora stovek kreseb a maleb, k nimž získal exkluzivní přístup i díky Wellesově dceři Beatrice. Cousinsův nekonvenční portrét autora Občana Kanea, koncipovaný jako audiovizuální dopis proslulému tvůrci s bezbřehou představivostí, měl premiéru na nedávném festivalu v Cannes a příznačně následoval jen několik měsíců po vydání Cousinsovy nové knihy The Story of Looking.