Drž si šátek, Tatjano
Rukopis Akiho Kaurismäkiho lze rozeznat na první pohled. Úspornost, schopnost zdánlivě nejjednoduššími prostředky postihnout podstatné o lidech i základních hodnotách života. Umění evokovat atmosféru, v níž se mísí melancholie s jemnou ironií. Tato svébytná road movie dokládá, že režisér má také své stálé hrdiny i příběhy – nesmělé outsidery a jejich jen vzácně naplněnou touhu po štěstí.
„Velká jízda černou volhou plná kafe, vodky, cigaret a rokenrolu. Aki Kaurismäki ukazuje, jak tenká je hranice mezi Východem a Západem. Kdo jste tuhle něžnou finskou road movie ještě neviděli, tak neváhejte!“