Nevýznamnou mladou učnici z českého maloměsta znali ve své době diváci přinejmenším v celé Evropě. Bylo to tím, že příběh zklamaného citu nezkušené Anduly vyprávěl Miloš Forman novátorským způsobem, sugerujícím divákovi, že je přímým pozorovatelem jejího obyčejného, a přece tak jedinečného i zobecnitelného příběhu.
Dívčí sny nejednou končívají trpkým zklamáním, jaké potká i naivní Andulu. Tato obuvnická učnice touží po velké lásce a také po tom, aby ji někdo odvedl z ošklivého provinčního města, kde zná jen továrnu a internát. Jenže o iluzi, že má takové štěstí na dosah, ji brzy připraví jak sám vysněný „princ“ Míla, muzikant z Prahy, tak jeho starostliví rodiče… Už pomalu třetí divácká generace se směje a zároveň dojímá nad tímto příběhem, který měl všechny znaky moderního vyprávění – děj bez klasické dramatizace, otevřený konec, přímou charakteristiku postav. Začínající Miloš Forman prokázal, že umí navodit dojem čiré autenticity.