„Za pět minut půlnoc. Čas na poslední příběh.“ Ani v méně známém hororu kultovního amerického režiséra nechybí jeho oblíbená témata. Do města v kalifornském zálivu přichází mlha a s ní tajemné a neuchopitelné zlo. Šest vraždících pirátských přízraků sem ale nepřichází bezdůvodně – obyvatelé města musí zaplatit za hříchy svých předků. Izolováni od zbytku světa a propojeni jen hlasem z nočního vysílání místní radiostanice, budou nečekaní hrdinové bojovat za sebe i za všechny ostatní. Film se vyhýbá gore scénám a inscenuje plíživou hrůzu v důmyslně minimalistické atmosféře, založené především na zvuku a na hudebním doprovodu. Ten jako obvykle vysyntetizoval sám mistr Carpenter.