Šestý den
Šestý den vypráví o mladé babičce, která se snaží vyléčit stonajícího vnuka během epidemie cholery ve 40. letech minulého století. Film byl poslední hereckou příležitostí pro Dalidu, jednu z největších francouzských popových hvězd. Šahínovo nejunikavější a nejfilozofičtější dílo, kombinující realismus, melodrama, hudební prvky a fantastický příběh.
Šahín se v této filmové adaptaci románu Andreho Shadida ponořil do externalismu. Vypráví o mladé babičce, která se snaží vyléčit stonajícího vnuka během epidemie cholery ve 40. letech minulého století. Film byl poslední hereckou příležitostí pro Dalidu, jednu z největších francouzských popových hvězd. Šestý den je Šahínovo nejnepostižitelnější a nejfilozofičtější dílo, kombinující realismus, melodrama, hudební prvky a fantastický příběh. Výsledkem je rozsáhlé podobenství, které se řadí mezi Šahínova nejenigmatičtější a nejobtížněji zařaditelná díla.