Oblíbený středoškolský profesor Kacper začíná špatně vidět a lékařské prognózy jsou neúprosné: muž brzy ztratí zrak úplně. Kacper se ale odmítne svému postižení poddat a rozhodne se dovést svou třídu k maturitě za cenu toho, že bude své postupující onemocnění před okolím tajit. Drama podle skutečného příběhu, v jehož hlavní roli exceluje Andrzej Chyra.
​Když je oblíbený středoškolský profesor Kacper znenadání zaskočen občasnými poruchami vidění, myslí si, že nejde o nic vážného. Diagnóza ale brzy potvrdí opak. Muž trpí genetickou poruchou a definitivní ztráta zraku je nevyhnutelná. Kacper se ale odmítá s prognózou smířit a vytkne si zdánlivě nesplnitelný cíl. Nemoc tajit, aby mohl svou třídu dovést k maturitě a pokračovat tak ve své milované práci. Carte blanche napsal polský režisér Jacek Lusiński podle skutečného příběhu, který přetvořil nejen v sugestivní studii člověka, jenž přichází o zrak, ale také v univerzální poselství o důležitosti životní odvahy a pevného přátelství. V hlavní roli charismatického profesora vyniká Andrzej Chyra.