Zkrachovalý jazzový pianista se vydává za snoubenkou do Hollywoodu. Země, kterou projíždí, je ale temná, deštivá a v jukeboxu hrajou vždycky tu špatnou písničku. Noirový příběh největšího smolaře, jakého kdy stříbrné plátno stvořilo.
Al Roberts hraje na piano v zapadlém newyorském klubu. Jeho snoubenka chce dokázat něco víc a odjíždí za vysněnou kariérou do L. A. Al se nakonec rozhodne odjet za ní, cesta stopem po Státech ale dopadne jinak, než by si přál. Zastaví mu totiž osamělý gambler Haskell, který později zahyne při nešťastné nehodě. Al neví, jak dál, a okolnosti ho donutí převzít Haskellovu identitu. Jeho smůla tím však nekončí, naopak, vše právě začíná. Alova cesta přes kontinent se tak mění na nezadržitelný sestup po šikmé ploše, jenž ho dovede až k vraždě.