Hong Jong-du returns home from prison but his family wrote off this mildly retarded man long ago. By chance he meets Gong-ju, a young woman afflicted with cerebral palsy who is treated similarly by her own family. Tender bonds of friendship and love begin to form between the two social outcasts. 59th Venice IFF: The Special Prize for Best Director, the FIPRESCI Prize, and the Marcello Mastroianni Prize for emerging talent (Moon So-ri).
Upon his release from prison, Hong Jong-du goes looking for his relatives in Seoul. His brothers have moved and neither they and nor their mother are pleased to see him. Mildly retarded, Jong-du has continually been in and out of trouble because he just can’t seem to fit into society. Finally he gets work at a small car repair shop. Unknown to the family, he has found out the address of a man whose death he was involved in. There he meets the man’s daughter, Gong-ju, who is afflicted with cerebral palsy. Her brother and other relatives take little interest in her. Jong-du watches the girl in fascination, sends her flowers and fruit, and finally forces his way into her place. He does nothing to check his passion and tries to rape her. The girl has an attack and almost dies. In spite of everything, a fragile bond of friendship containing the seeds of love begins to form between the two outcasts. Jong-du is the only one who realizes that, despite her physical problems, his “princess” is an enchanting woman with a sense of humour. Those around them, however, aren’t willing to accept their relationship.