A gripping portrayal of the last days of the Wild West told through the story of four outlaws who, to avenge a friend, stand alone against over 200 Mexican soldiers. The film definitively pushed the traditional western aside to make way for one with deeper psychology, darker tones and very open violence, similar to the work of Peckinpah’s predecessor, Anthony Mann.