Thomas Mank (1961, Bad Arolsen) studied film in Frankfurt. He directs short and medium-length films. His most internationally successful films are: Hochhaus (1986, short), Triptychon (1988, short) and Externsteine (1991, short). In 1998 he directed the 64 min. film Signalstörung.