The life of bank clerk Claudio, who has been keeping his incurable illness at bay for several years with medical help, changes with the unexpected arrival of a young man with whom he had previously experienced a series of fleeting adventures. Claudio falls for his charms, neglects his work and also his partner of many years. As the young director says, her film isn’t about homosexuals, nor about the HIV syndrome, but about the power passion has over us.
Claudio works as a bank clerk and has been HIV positive for ten years. He shares a home with Dario, he regularly goes for check-ups at the clinic, he visits his mother and meets up with his sister Laura – seemingly a well-balanced person in all respects. One day he meets Andrea with whom he had an affair some time before. Andrea is a young and good-looking man who works as a waiter in a restaurant. Claudio is attracted to him but Andrea is uneasy about his secretiveness. For a time Claudio manages to keep away from Andrea but then he completely succumbs to his charm and the carefree attitude Andrea expresses in relation to his illness, as if it didn’t matter. Enchanted by his spontaneity, Claudio gradually allows the protective wall he had carefully built around him to fall away. He forgets about Dario, about his work, his illness, until one day he understands that he is no longer able to reconcile Andrea’s absolute conception of love with the incessant call of destiny, and he returns to his old lifestyle. He moves to another city and disappears from Andrea’s presence. The latter receives news about him a year later.