Marek and Monika Šír move from Prague to the country. Their plan is to find not only better air for a son who suffers miserably from asthma, but also a more advantageous environment for two older Romany boys they’ve adopted. Their dream of free and natural living soon goes awry when an elderly neighbour accuses their son František of breaking the front windshield of his car. The villagers are not very obliging to the strangers; coexisting with such open hostility, which seems to be heading towards litigation, pushes the Šír´s to react inappropriately. The boys themselves manage to make Marek and Monika see red from time to time despite the parents’ determination to create a just and loving family environment. But the normalcy of the everyday is born out of the fragile miracle of love and the fear of irremediable errors. The film’s temperate narration offers an open look at questions of everyday tolerance and ecology within a family and social environment.