The Mirror
My first proper teaching post, in 2001, was in Prague. I would frequent the screening room of a tatty little video rental store on Dlouhá Street to watch old movies. I saw Tarkovsky’s Mirror there one winter afternoon, discovering the most intuitive, poetic sequences ever made. The sincerely spiritual might be out of fashion, but Tarkovsky’s fierce commitment to his creative vision rests on the kind of integrity cinema must never lose.