Pictures of the Old World
A testimony leaning towards contemplative lyricism, this documentary portrays the unique inhabitants of a far-flung region of rural Slovakia as it meditates on old age, loneliness, poverty and the weight of life’s destiny. However, the film is also a reflection of the indomitability of man and of an authentic existence that defies the pressures of civilisation.