S tebou a bez tebe
V hořkosladké komedii o ženském přátelství v novém tisíciletí excelují herečky Anna Frielová a Michelle Williamsová, letos nominovaná na Oscara za film Zkrocená hora, jako asertivní Marina a stydlivá Holly. Dvě kamarádky z mládí, jejichž intenzivní přátelské pouto je nakonec pohltí.
Po dobovém dramatu Guvernantka natočila Sandra Goldbacherová hořkosladkou komedii o ženském přátelství v novém tisíciletí. Anna Frielová a Michelle Williamsová, letos nominovaná na Oscara za film Zkrocená hora, excelují jako asertivní Marina a stydlivá Holly, dvě kamarádky z mládí, jejichž intenzivní přátelské pouto je nakonec pohltí. Režisérka skvěle zachytila peripetie společného života i hledání vlastní cesty obou hrdinek. Příběh začíná na předměstí začátku sedmdesátých let a pokračuje přes éru punku po univerzitní období na jižním pobřeží Anglie, v Brightonu. Scénář napsala Goldbacherová spolu s rodilou Francouzkou usazenou v Londýně Laurence Coriatovou (Wonderland, režie Michael Winterbottom). Ve filmu zazáří také Kyle MacLachlan jako dravý učitel, Trudie Stylerová jako Marinina uvadající matka a Oliver Milburn coby Marinin starší bratr a tajný objekt Hollyiny náklonnosti.