Originální pozvánka do nejcharizmatičtějšího města současnosti je zároveň filmařsky vynalézavou dokumentární etudou složenou z hravě úsměvných i posmutněle melancholických minipříběhů z newyorských domů i ulic.
Ve filmařsky vynalézavé dokumentární etudě předkládá režisérská dvojice z Chile velmi specifický pohled na „Velké jablko“ či „hlavní město světa“, jak bývá někdy New York nazýván. Díky pozorovacím schopnostem mimořádně talentovaných filmařů a jejich citu pro detail, jenž vystihuje celek, jsme svědky tragikomických minipříběhů, odehrávajících se napříč společenskými či etnickými skupinami. Nenápadná, leč umíněná kamera proniká módními castingy, politickými diskusemi, hřbitovy pro zvířecí mazlíčky, náboženskými komunitami či technoparty. To vše je New York, zde zarámovaný kampaní směřující k prezidentským volbám 2004. Originální pozvánka do nejcharizmatičtějšího města současnosti vybízí k úvahám jak o zvířecích aspektech člověka, tak o lidském rozměru pulzujícího velkoměsta.