Z pohledu penzionovaného nočního hlídače
V dokumentu Z pohledu nočního vrátného (1977) představil Krzysztof Kieślowski zaměstnance továrny, jehož životním posláním bylo podrobovat své kolegy důkladné kontrole. Miniportrétem téhož muže o třicet let později komponuje rakouský filmař hořce poetickou labutí píseň minulého režimu a jednoho z jeho oddaných stoupenců.
Ve svém dokumentárním filmu Z pohledu nočního vrátného (1977) představil Krzysztof Kieślowski „hlídacího psa“ komunistického režimu, jehož životním posláním bylo podrobovat zaměstnance továrny důkladné kontrole. Téměř o třicet let později přibližuje rakouský filmař téhož muže, jehož názory se navzdory odlišné politické situaci nezměnily. Horvathův snímek je hořce poetickou labutí písní poněkud zneklidňujících starých časů a jednoho z jejich oddaných stoupenců.