Gigant
O křehké hranici mezi zamilovaností a posedlostí, o robustním nočním hlídači supermarketu, který přes monitorovací zařízení konečně objeví jiný rozměr své monotónní existence. Velká cena poroty Berlinale 2009 ex aequo.
Jara je stydlivý, osamělý, ale hrozivě vyhlížející pětatřicátník, jehož práce odpovídá jeho robustnímu vzhledu: dělá nočního hlídače v supermarketu na předměstí Montevidea, kde prostřednictvím monitoringu střeží všechna zákoutí. Divák by tohoto podmračeného obra mohl pokládat za potenciální hrozbu pro uklízečky a ženský personál, o jehož prohřešcích má díky kamerám nepřetržitý přehled. Život většinou duchem nepřítomného hlídače běží monotónně až do okamžiku, kdy na jednom z monitorů zachytí obraz, který odpovídá tomu, co stále podvědomě hledá... Režisér o filmu řekl: „Chtěl jsem rozbít klasická zajetá schémata romantických komedií a ukázat, jak člověka může polapit a oslnit něčí obraz, jak si najednou začne všímat toho, jak vypadá, a jak se nakonec osmělí navázat s tím druhým kontakt. Tento film není o počátku vztahu, ale o tom, co tomuto počátku předchází."