25 karátů
Kay je zlodějka aut a její otec je namočený v ještě větších špinavostech – ty však k jejímu zoufalství končí téměř vždy fiaskem. Kay upoutá pozornost bývalého boxera, nyní vymahače dluhů. Díky tomu, že v ní rozpozná dobrou duši, donucenou ke zločinu proti vlastní vůli, zachrání ji před střetem s policií.
Španělský thriller, stejně realistický, drsný a strohý jako bývalý boxer Ábel, o němž vypráví. Kánon žánru je do písmene dodržen, postavy a jejich vztahy natolik přesvědčivé a životné, že jen podtrhují jeho oprávněnost a funkčnost. Prvotřídní herecké obsazení vdechuje neobyčejnou věrohodnost tomuto napínavému příběhu, mapujícímu odvrácenou tvář Barcelony. Aida Folchová hraje zlodějku aut Kay, její otec (Manuel Morón) je namočený v ještě větších špinavostech, které končívají fiaskem a navíc ohrožují i ji samotnou. Setkává se s Ábelem (Francesc Garrido), který se s námahou probíjí životem a snaží se sám vychovat syna. V Kay rozpozná dobrou duši, svedenou na cestu zločinu proti vlastní vůli. Příběh stále nabírá na dramatičnosti, prochází různými zvraty a vrací se zpět a každá další scéna činí situaci ještě vypjatější. Přesto zde zůstává dost prostoru pro zkoumání zdvojeného motivu vztahu otce a dítěte.