Na benátském festivalu oceněný film pojednává o nevýrazném samotáři Johnu Mayovi, organizujícím pohřby zemřelých, kteří nemají žádné blízké ani příbuzné, již by se o jejich tělo po smrti postarali. Působivý snímek exceluje v citlivém zachycení pochmurných momentů života i ve vyhnutí se patosu.
Nevýrazný samotář John May pracuje jako úředník na společensky zapomenuté pracovní pozici. Náplň jeho činnosti spočívá v organizaci pohřbů pro zemřelé jedince, o jejichž tělo se nemá po skonu kdo postarat. Povolání, představující současně i jediný smysl jeho monotónního a uzavřeného života, se však brzy začne komplikovat. Po smrti svého souseda upne John May veškeré své síly na vyřešení pravděpodobně svého posledního pracovního případu, jenž spočívá v nalezení rodiny a nejbližších přátel neznámého nebožtíka, kteří by se se zemřelým na jeho poslední cestě mohli rozloučit. Snímek inspirovaný skutečnými reáliemi nabízí velmi citlivý a empatický pohled na fenomén smrti v osamění, který představuje v západní civilizaci společensky opomíjené téma. Vnitřní sílu pozvolně vyprávěného snímku umožnila spolupráce jedinečného režijního talentu Uberta Pasoliniho a předního britského herce Eddieho Marsana, který věrohodně ztvárnil postavu osamělého úředníka.