V komedii z prostředí fotbalu soutěží dvě okresní mužstva o prvenství ve třetí lize. Návrat osvědčeného hráče do rodné vsi na Sardinii přinese úspěch dosud vždy poráženému týmu, ale neodvrátí pozornost od problematické kariéry ctižádostivého rozhodčího. Do hry vstupují i spory mezi příbuznými hráči jako pozůstatky archaických zvyků pastýřských kořenů ostrova.
Už úvodní scéna „fotbalového baletu" napovídá, že tvůrce nebere národní sport smrtelně vážně, což vzápětí potvrdí historka souboje dvou okresních mužstev zápasících o prvenství v třetí lize. Věčně porážený tým Atletico Pabarile získá nenadále posilu, když se do své vesnice vrátí ze zahraničního angažmá osvědčený hráč Matutzi. Paralelně se odvíjí příběh ctižádostivého rozhodčího Crucianiho a machinací, jež ho stojí kariéru. Poněvadž jsme na Sardinii, hraje tu důležitou roli i pastýřský původ hráčů a staleté tradice rodových sporů a msty. Paolo Zucca dostal v roce 2009 mimo jiné Donatellova Davida za krátký film téhož názvu, a tak není divu, že se rozhodl využít úspěšný námět i v rozměru celovečerním. Jeho osobitý humor se nezastavuje před zlehčováním posvátných sportovních rituálů a míří i na primitivismus archaických zvyků a pokleslých lidských vlastností. Černobílá kamera dává satirické komedii nádech někdejších filmových aktualit.