Radisson
Christianovi je přes třicet a jeho osamělý život je svázán s matkou, která dlouhodobě leží v kómatu v montrealské nemocnici. Je to spíše akt zoufalství než sobectví, že ji Christian jednoho dne odpojí od přístrojů a pak na dalekém severu Kanady nesměle zkouší začít novou existenci.
Je to spíš náhlý impulz, když Christian jednoho dne odpojí od přístrojů matku, která byla dlouhodobě v kómatu a za níž pravidelně chodil do nemocnice, a pak nasedne do auta a zastaví se až po více než dvou tisících kilometrech v městečku Radisson. Pro něho, rozháraného a paralyzovaného pocitem viny, je to ideální místo, žijí zde lidé ze všech končin země, kteří sem přišli v 70. letech 20. století budovat gigantickou hydroelektrárnu, a nikdo se ho nevyptává na minulost. Pomalu a nesměle se tu zabydluje, začíná si vytvářet vztahy se svým okolím, jeho život se prosvětluje. Až poslední záběr naznačí, že minulosti nelze uniknout. Styl komorního vyprávění je vzácně soustředěný a prostý – pomalé tempo, dlouhé záběry, úsporné dialogy, velké plochy ticha a krátké, podmanivé hudební motivy. Dílo dosahuje vzácné míry spontaneity a autenticity jak obsazením hlavní role (Christian LeBlanc), tak dokumentaristicky pojatými pasážemi a kamerou vnímavou ke svébytné atmosféře napohled nefotogenického prostředí.